Strigător la cer. De ce nu a luat nicio măsură firma care a intervenit înaintea exploziei din București

Reprezentanta companiei chemate de locatari în blocul din Rahova, cu o zi înaintea deflagrației soldate cu trei morți, a declarat că a identificat nereguli grave la instalația de gaze, dar a precizat că nu s-a putut interveni din cauză că asociația de proprietari a refuzat să semneze un contract de prestări servicii.

Într-o intervenție la Antena 3 CNN, reprezentanta firmei, recomandată de Distrigaz, a explicat că echipa sa a fost la fața locului doar pentru o constatare. În urma acesteia, angajații au observat că lipseau senzorii de gaz și sistemul de detecție de pe casa scării, elemente esențiale pentru funcționarea corectă a instalației. „Nimic din ceea ce trebuia ca instalația să funcționeze corect nu exista”, a afirmat aceasta.

Potrivit declarațiilor, aceste deficiențe i-au fost comunicate administratorului blocului, care ar fi refuzat să continue demersurile. Motivul invocat de administrator ar fi fost că reprezentanții Distrigaz i-ar fi transmis anterior că nu există pierderi de gaze. „Doamna a zis că nu face niciun contract, că nu încheie nimic, pentru că cei de la Distrigaz i-au spus că nu sunt pierderi de gaze. Asta a fost toată discuția”, a spus reprezentanta firmei.

Aceasta a respins și acuzațiile unor locatari, conform cărora echipa sa ar fi rupt sigiliul aplicat de Distrigaz la instalația de gaze. „Nu au umblat la instalația de gaz. Neavând un contract cu doamna noi nu am încheiat niciun contract”, a subliniat ea, precizând că vizita s-a limitat la o inspecție vizuală pentru a verifica existența senzorilor, inclusiv într-unul dintre apartamente.

Confruntată de jurnalista Cătălina Porumbel cu întrebarea dacă firma „măsoară viețile doar în bani”, reprezentanta a reacționat nervos, insistând că legislația în vigoare nu permite efectuarea unei revizii tehnice în absența unui contract. „Noi doar am constatat că nu exista un minim necesar obligatoriu pentru ca instalația să fie în parametri. Am comunicat doamnei urmând ca revizia să se facă împreună cu celelalte remedieri care trebuiau făcute iar doamna nu a fost de acord”, a explicat aceasta.

Ea a clarificat că o revizie completă, care ar fi putut depista eventuale scurgeri de gaze, nu putea fi realizată fără un acord contractual. „Nu era suficientă doar revizia, ca să facem o revizie și instalația să intre în legalitate trebuia să se monteze senzori, să se facă toate celelalte operațiuni”, a adăugat reprezentanta, respingând sugestia că prioritatea firmei ar fi contractele și banii: „Nu se măsoară în contracte și în bani, așa prevede legislația, așa se face. Asta este interpretarea dumneavoastră personală”.

Etichete: