Mihaela Bilic demontează mitul despre slănina de porc. Legătura cu peștele somon

0

Medicul nutriționist Mihaela Bilic a făcut precizări importante despre una dintre cele mai populare delicatese tradiționale românești: slănina de porc. Toată lumea știe că slănina de porc este bună, dar nu este sănătoasă pentru că are un conținut mare de grăsime. Ei bine, Mihaela Bilic demontează acest mit și aduce argumente importante pe care toți consumatorii de produse din porc ar trebui să le cunoască.

Adevărul despre slănina de porc

Într-o postare pe Facebook, unde oferă informații gratuite, prețioase despre nutriție, medicul Mihaela Bilic a demontat unul dintre cele mai mari mituri alimentare legate de slănina de porc.

Mihaela Bilic demontează mitul despre slănina de porc. Legătura cu peștele somon

Nutriționistul spune că, de fapt, slănina de porc nu este atât de grasă precum se spune/crede și că mai degrabă se aseamănă, în conținutul de acizi grași, cu peștele somon și uleiul de măsline.

Somonul cu picioare e… porcul de Mangalita Iata o analiza concreta a continutului de acizi grasi din slanina acestui animal. Puteti vedea cu surprindere ca procentul de grasimi mono- si poli-nesaturate depaseste cu mult pe cel al grasimilor saturate. Mai aproape de uleiul de masline si de somon, slanina de porc e o sursa de grasime sanatoasa. Si de sezon:), susține Mihaela Bilic.

Acestea fiind spuse, mai ales că este un produs de sezon, putem consuma cu mai multă încredere tradiționala slănina de porc, evident, cu măsură.

Slănina de porc – beneficii

Slănina de porc este un aliment natural care conține retinol, niacină, tiamină, seleniu, riboflavină, potasiu, fosfor şi calciu. 100 de grame de slănină are 638 kcal, 67,7 grame de grăsimi şi 6,3 grame de proteine.

Consumată în cantități potrivite, slănina ajută la întărirea sistemului imunitar datorită acidului ara­hi­donic, care favorizează scăderea coleste­ro­lului și îmbu­nătăţeşte funcţiile de protecţie ale organis­mului.

De asemenea, consumată în cantități mici, slănina de porc face bine inimii pentru că reglează contracțiile musculare ale organelor interne, dar are un efect bun și asupra vaselor de sânge. Se spune că slănina tratează durerile de articulații dacă este aplicată pe zonele bolnave, dar și că alungă durerile de dinți.

Slănina încetineşte şi intoxicarea alcoolică, prin acoperirea pereţilor stomacului cu grăsime şi crearea pansamentului gastric, care previne absorbţia rapidă de alcool din stomac. Astfel, alcoolul trece mai departe în intestin, unde va fi absorbit, însă treptat.